Вітаю на моєму сайті

Скільки б століть не пролітало над Землею, скільки ще попереду, але завжди будуть існувати учні та вчителі, бо, тільки передаючи досвід та знання новим поколінням, людина може досягнути вершин цивілізації. 

Завжди пам’ятаю: не я прийшла вчити, а учні прийшли до мене вчитися.

Як зі мною зв'язатися

Головна » Статті » Класне керівництво » Добірка матеріалів

Портфоліо учня

В умовах профілізації старшої школи класний керівник не може стояти осторонь тих процесів, які дозволяють учневі визначитись з подальшим вибором профілю навчання. Вагомим інструментом для надання допомоги учневі та його батькам у цьому напрямку є портфоліо учня.  Його основні переваги полягають, по-перше, у відмінності від традиційного підходу, який розділяє викладання предметів, виховну роботу в класі й оцінювання здібностей учнів, портфоліо органічно інтегрує ці три складові процесів навчання та виховання. По-друге, дозволяє об’єднати кількісну і якісну оцінку здібностей учня через аналіз різноманітних продуктів навчально-виховної діяльності. По-третє, заохочується не лише оцінка, але й самооцінка, і взаємооцінка учнів, а також самоаналіз і самоконтроль учня.  По-четверте, портфоліо напрямлене на співпрацю учителя, учня та батьків, з метою виявлення здібностей дитини, оцінки його досягнень й прогресу у розвитку.

Індивідуальна накопичувальна тека включає в себе:

·        Титульну сторінку;

·        Зміст;

·        І розділ «Мій портрет» (складовою частиною є герб учня, що був створений під час роботи над проектом «Герб і прапор класу»);

·        ІІ розділ «Портфоліо документів»;

·        ІІІ розділ «Портфоліо робіт» (дякуючи активній участі учнів у позакласному житті, цей розділ є найвагомішим і містить у собі, зокрема, власні твори учнів для класної бібліотечки, варіанти власно розроблених гербів та прапорів класу, роботи, які було написано під час дослідницької роботи при створення «Кодексу честі гімназиста», власні дослідження про Велику Вітчизняну війну тощо);

·        IV розділ «Портфоліо відгуків»;

·        V розділ «Скарбничка» (пам’ятки, інструкції, корисна інформація).

Робота над портфоліо розрахована на 5 – 9 класи, і ведеться у 5 етапів:

1.     Підготовчий етап (5 клас, адаптаційний період). До цього періоду відноситься робота над проектом «Кодекс честі гімназиста», початок роботи над проектами «Вивчаємо рідну Україну», «І пам’ятає світ врятований» (екскурсійні подорожі до
м. Краснодон, м. Ровеньки, м. Донецька, м. Луганська, подорожі по Краснолуччю)

2.     Інформаційно-діагностичний етап (6-7 класи). До цього періоду відноситься робота над проектами «Герб і прапор класу», «Шкільна газета», продовження роботи над проектами
«І пам’ятає світ врятований» (дослідницька робота по вивченню історії роботи загону «РВС» нашої школи) і «Вивчаємо рідну Україну» ( подорожі до м. Севастополь, м. Бахчисарай, м. Алушти). Розпочато роботу над проектом «Класна бібліотека власними руками» («
Искорки фантазии»). Розпочато діагностику для допрофільної підготовки учнів.

3.     Аналітичний етап ( кінець 7 класу – 8 клас). Робота над проектом «Пісня – символ України», продовження роботи над проектами «І пам’ятає світ врятований» (проекти «Дорога під водою», «Пам'ять живе у наших серцях», «Вивчаємо рідну Україну» (подорожі до пмт Коктебель, пішохідні екскурсії Кримськими горами ( Кара-Даг, печера Еміне-Баір-Хосар, Новий світ), «Класна бібліотека власними руками» (робота над збіркою класної поезії). Розпочато роботу факультативів по допрофільній підготовці учнів.

4.     Узагальнюючий етап (кінець 8 класу – 9 клас). Планується продовження роботи над довготривалими проектами та розпочати роботу над новим проектом «Чому навчають у школі» ( на базі предметів допрофільної підготовки учнів).

5.     Заключний етап ( квітень – травень. 9 клас) Комплексний звіт за створеними портфоліо учнів перед батьківською громадськістю) 

Додатки 

Категорія: Добірка матеріалів | Додав: gymnazist (22.09.2012)
Переглядів: 3865 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0